Author Topic: New Mazda Rotary Engine Presented in Patent Application  (Read 4021 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline rvx72

  • Kıdemli Üye
  • ****
  • Posts: 292
  • Thanked: 33 times
  • Rotary Engine Mazda Rx-7 & Rx-8 Forum
Re: New Mazda Rotary Engine Presented in Patent Application
« Reply #15 on: 08 April 2016, 11:48:52 »
Fiyatı alabileceğim düzeyde olsa bile, 2 kapı olayına takılmıştım; diğer forum ve gönderilerde de RX-Vision'la ilgili 2 kapı olayının bana uymadığından bahsetmiştim sürekli. Daha gerçekçi konuşmak gerekirse önümüzdeki sene sonuna kadar işlerim hedeflediğim gibi giderse maksimum bütçem 400.000TL; RX-Vision bunun altında satışa cıktı diyelim yine de herhangi bir harekette bulunmam. Spor ayrı, zevk ayrı, ihtiyaç ayrı. Ben annem ve kız kardeşimle birlikte yaşıyorum; ailecek gezi yapabildiğim için de RX-8 vazgeçilmez konumda. Ancak arkadaşlarla çıktığımda da hep araba ihtiyacı oluyor bazen 5. kişi neden almıyor diye durumlar oluyor. RX-8 aynı anda hem spor hem spor araca göre minibüs gibi yüklenebildiği için bambaşka boyutu var. Bu durumda RX-Vision uzaktan begenebileceğim haberlerden takip edebileceğim araba olmaya aday .) .)
 

Offline Berk

  • Yönetici
  • *****
  • Posts: 2992
  • Thanked: 84 times
  • Gender: Male
Re: New Mazda Rotary Engine Presented in Patent Application
« Reply #16 on: 08 April 2016, 11:55:48 »
Şuan 60.000 euro Civic Type-R satılan piyasada uygun fiyatlarda bir araç göremiyorum. Heleki 300-450 hp güç aralığında bir araç üretileceği söyleniyor.

Şöyle bir hesap yapalım kabaca mesela;

1.6 L %45 OTV %18 KDV = %71

100 bin tl bir araç 171 bin tl oluyor.

Mesela şuan Scion FR-S US fiyatı 27.200 $ 200 hp lik bir araç dediğim gibi 300-450 hp arasında 40-50k $ civarında olacak bir araç olacaksa yeni RX 2017-2018 OTV ve KDV durumlarını baz alırsak, mantıklı şekilde kabaca 300 bin TL'leri görebiliriz, 200 bin TL üzeri olacağı kesin gibi duruyor.

Umarım herkesin alabileceği seviyelerde olur.

Ama işin en önemli noktası Mazda bu aracı getirebilecek mi hala yeni MX-5 getirmediler 2 sene geçti fuarda 1.5 L 100 bin TL yakın olacağı söyleniyordu..

Nissan GT-R 35'i TR'ye kendi bizzat getirmedi..

Honda NSX'i bakalım TR'ye getirecek mi ?

Aslında sorulacak ve cevaplanacak soru çok fazla..  O0
Never Say Never..
 

Offline mahmut8728

  • Yeni Üye
  • *
  • Posts: 18
  • Rotary Engine Mazda Rx-7 & Rx-8 Forum
Re: New Mazda Rotary Engine Presented in Patent Application
« Reply #17 on: 08 April 2016, 14:57:35 »
Aslinda benimde tahminim o yonde 200.000 TL yi asacagi 300.000 TL nin altinda kalacagini dusunuyorum. Yeni Rx bu paraya deger mi_? Kesinlikle, ondan zerre suphem yok ama arkadasin da bahsettigi gibi fiyatindan ziyade 2 kapili olmasi ulkemizde biraz luks kacacak saniyorum. 2 kapili araclari butcesi olan genelde keyf amacli ikinci ucuncu arac olarak alir gibi geliyor. Ancak bazi yabanci kaynakli sitelerde mazda nin Rx-7 ve Rx-9 olmak uzere iki ismin patentini aldigi, rotary motorun 50.yil donumu olan 2017 yilinda bir Rx-7, mazdanin 100.yili olan 2020 yilinda ise bir Rx-9 piyasaya surecegi yazilip ciziliyor. Cok mu ucmuslar yoksa gerceklik payi var mi bilmiyorum ama paylasayim istedim. Bir röportajinda da mazda yetkilisine "Rx-Vision Rx-7 olarak mi yeni Rx-8 olarak mi isimlendirilecek_?" Seklinde sordugu soruyu yetkili "Biz Rx-7 yi 2 kapili Rx-8 i 4 kapili olarak dizayn ettik. Bu yoldan cikarak cevabini siz bulun demisti." :) Daha yeni Rx cikmadan bir sonrakini konusmak abzurt olsada boyle bir supriz yapar mi mazda, bilmiyorum, beklemeli
 

Offline gulerogluemre

  • Acemi Üye
  • **
  • Posts: 58
  • Thanked: 13 times
  • Gender: Male
  • Rotary Engine Mazda Rx-7 & Rx-8 Forum
Re: New Mazda Rotary Engine Presented in Patent Application
« Reply #18 on: 09 April 2016, 22:17:14 »
Şuan 60.000 euro Civic Type-R satılan piyasada uygun fiyatlarda bir araç göremiyorum. Heleki 300-450 hp güç aralığında bir araç üretileceği söyleniyor.

Şöyle bir hesap yapalım kabaca mesela;

1.6 L %45 OTV %18 KDV = %71

100 bin tl bir araç 171 bin tl oluyor.

Mesela şuan Scion FR-S US fiyatı 27.200 $ 200 hp lik bir araç dediğim gibi 300-450 hp arasında 40-50k $ civarında olacak bir araç olacaksa yeni RX 2017-2018 OTV ve KDV durumlarını baz alırsak, mantıklı şekilde kabaca 300 bin TL'leri görebiliriz, 200 bin TL üzeri olacağı kesin gibi duruyor.

Umarım herkesin alabileceği seviyelerde olur.

Ama işin en önemli noktası Mazda bu aracı getirebilecek mi hala yeni MX-5 getirmediler 2 sene geçti fuarda 1.5 L 100 bin TL yakın olacağı söyleniyordu..

Nissan GT-R 35'i TR'ye kendi bizzat getirmedi..

Honda NSX'i bakalım TR'ye getirecek mi ?

Aslında sorulacak ve cevaplanacak soru çok fazla..  O0
Yeni Mx-5 mayıs ta gelıyor tüm bayilere ön siparişler alınmış bile çoktan
 

Offline Berk

  • Yönetici
  • *****
  • Posts: 2992
  • Thanked: 84 times
  • Gender: Male
Re: New Mazda Rotary Engine Presented in Patent Application
« Reply #19 on: 10 April 2016, 08:34:16 »
2014 sonu tanitildi mx-5 nd 2015 satis baslandi. 2016dayiz hala gelmedi mayista geliyorsa iyi bari, makyaj gormeden gelsinde.. Mx-5 RF cikarttilar onu getirsinler bence 1.5 gelicek diyorlardi 2.0 ile alakali bilgin var mi kardesim ?

RX-8' de bu sekilde gec getirildi. 2008'de R3 tanitildi 2009 sonu 2010 gibi anca getirdiler.
Never Say Never..
 

Offline Kaplan

  • Gold Member
  • *****
  • Posts: 252
  • Thanked: 30 times
  • Gender: Male
  • Rotary Engine Mazda Rx-7 & Rx-8 Forum
Re: New Mazda Rotary Engine Presented in Patent Application
« Reply #20 on: 10 April 2016, 09:14:06 »
Mx5 i bende canlı görmek ve denemek isterim ama tabiki 2.0 diğeri ilgimi hiç çekmiyor.
2006 RX 8 39600 km, H&R yaylar, AEM - CAİ, Bennetbuild Ateşlemekitti, Rotiform TBM Jantlar 9.5 x 18 ET 35, komple led iç ve dış aydınlatma,  bagaj kapağı stop ışığı (24led), Mazdaspeed frontspoiler ve Marşpiyeler, Muteki lug nuts (bijon), fender strakes(orjinal).

 

Offline CAK93

  • Genel Moderatör
  • *****
  • Posts: 89
  • Thanked: 11 times
  • Gender: Male
  • Rotary Engine Mazda Rx-8
Re: New Mazda Rotary Engine Presented in Patent Application
« Reply #21 on: 10 April 2016, 16:52:22 »
Ben yeni MX-5 2.0 modelini Almanya'da test sürüşü yaptım gayet keyifli !!! Bayadır burda satışa sunuldu. Almanya'da insanı şaşırtacak bir piyasası var bu araçların her sokakta park halinde en az 3 MX-5 görüyorsunuz. Burada çok tutulmasının vermiş olduğu bir avantaj sanırım çoktandır satışa sunulması.
 

Offline Berk

  • Yönetici
  • *****
  • Posts: 2992
  • Thanked: 84 times
  • Gender: Male
Re: New Mazda Rotary Engine Presented in Patent Application
« Reply #22 on: 11 April 2016, 09:55:12 »
ND MX-5 bir an önce gelse iyi olur malumunuz Fiat 124 Spider ile ortak platform kullanıldı. Aynı araçlar fakat motor farkı ve dizaynda farklılıklar ve rötuşler sözkonusu. Eğer Fiat uygun rakamlara getirirse MX-5 rekabetçi bir fiyat sunması gerekicek. Atmosferik motor yerine Turbo motor tercih edebilecek çok kişi olacaktır.

Şahsen turbo olması dolayısıyla fiat 124'e sıcak bakanlardanım  ;)

1.4L MultiAir® Turbo Engine with Six-Speed Manual Transmission Delivers 160 HP and 184 LB-FT of Torque

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=C68neVatN5I" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=C68neVatN5I</a>
https://www.youtube.com/watch?v=C68neVatN5I&nohtml5=False
Never Say Never..
 

Offline rvx72

  • Kıdemli Üye
  • ****
  • Posts: 292
  • Thanked: 33 times
  • Rotary Engine Mazda Rx-7 & Rx-8 Forum
Re: New Mazda Rotary Engine Presented in Patent Application
« Reply #23 on: 11 April 2016, 19:24:02 »
Ya tamam da, teknik herşey demek değil. Tasarım, imaj ve Fiat? Dün akşam tesadüfen bir Amerikan dizi film seyrettim, 1991'de cekilmiş, filmde 65 yaşlarında dedektif kırmızı bir Mazda MX-5 kullanıyordu, senaryo zaten kaliteliydi üstüne bir de o harika oldu. Yönetmenin tercihi .)
 

Offline Berk

  • Yönetici
  • *****
  • Posts: 2992
  • Thanked: 84 times
  • Gender: Male
Re: New Mazda Rotary Engine Presented in Patent Application
« Reply #24 on: 12 April 2016, 00:31:50 »
Tasarimda on arka harici hersey ayni sayilir. Fiyatlandirma uygun bir secenek olursa baya satacaktir. Bence fiat trde daha cok satabilir. Mazda sanki gec kaldi piyasaya girmekte. Biliyorum NA kasa MX-5 ler kult eskiye cagrisim yapan roadsterlari hatirlatmakta ND MX-5'de bu mantikta dakat fiat 124'de eski modelinde oldugu gibi keyifli olacagini dusunuyorum. BRZ ve GT86 gibi tercih kullanıcılarin  ;)

Never Say Never..
 

Offline benimki80

  • Tam Üye
  • ***
  • Posts: 123
  • Thanked: 1 times
  • Rotary Engine Mazda Rx-7 & Rx-8 Forum
Re: New Mazda Rotary Engine Presented in Patent Application
« Reply #25 on: 12 April 2016, 01:53:40 »
1.4 turbo 160bg olan üniteyle 1.5 atmosferık aracın hiç bir açıdan yarısması mumkun degıl. Bu araçlar spor arabalar alan kişi illaki gaz pedalını şöyle bi yoklamak isteyecektir, üstelik benzer fiyata daha fazlası varken kim daha azına tamam der. Tabii fiyatların 3 asagı bes yukarı aynı olacağını varsayıyorum. 1.4 turbo olan ile 2.0 atmosferık ünite yarısır o da ulkemizde vergiye takılır. Makul bir fiyat ıle çıkacak 124 ile mx5 ulkemiz için ölü doğmuştur diye düşünüyorum.
 

Offline rvx72

  • Kıdemli Üye
  • ****
  • Posts: 292
  • Thanked: 33 times
  • Rotary Engine Mazda Rx-7 & Rx-8 Forum
Re: New Mazda Rotary Engine Presented in Patent Application
« Reply #26 on: 12 April 2016, 02:38:27 »
Teknik parametre açısından güzel diyorsunuz da, ben de diyorum ki teknik üstünlük sonu olmayan bir yarış. MX-5'e yazılan yüzlerce kişi olacaktır ve emin olun hepsi öncelikle tasarım ve imaja gelen kişiler olacaktır. Haa, yan yana koyup  teknik karşılaştırmada Fiat daha mı iyi, ondan da alan olacaktır ve yolda otobanda o az fark ile üstünlüğünü yaşayacaktır fakat imaj kulvarı da var işte.

Bu arada, geçen sene bir akşam bir Opel Omega benimle yarıştı (ş.içi otobanda; yol kalabalık) fakat nasıl mod yaptıysa sağlam gidiyordu ve kalabalık yolda yarışa da bayağı alışmış benim arabada 2 yeğenim vardı hem onları korkutmamak için hem de 3-4 viteslerde cok hızlı değiştirince ihmal ettiğim şanzuman yağı değişiminin de araya girmesiyle senkromeç geçişinde yaşadığım sürpriz zorluğun sayesinde Omega beni geçti, ben de zorlamadım. Yani sonuçta Omega o anki şartların da yardımıyla teknik anlamda beni geçti, ok. Ancak o Omega sosyal hayatta hiç RX-8 ile bir olabilir mi? Hah hah .)

Düzeltme: Omega yazmışım, Vectra olacak o.
« Last Edit: 12 April 2016, 02:41:37 by rvx72 »
 

Offline Berk

  • Yönetici
  • *****
  • Posts: 2992
  • Thanked: 84 times
  • Gender: Male
Re: New Mazda Rotary Engine Presented in Patent Application
« Reply #27 on: 12 April 2016, 12:03:09 »
Tamamen tercih meselesi tabiki fakat gerçekçi olmak gerek, görsellik ülkemizde performanstan sonra gelen bir kriter. Ayrıca fiyat performans kriteri önemli nokta, mesela şuan piyasada gt86 ve brz'ler görünüşte ideal duruşu olan fakat 200 hp olması nedeniyle çok fazla satmıyorlar. MX-5'ler maalesef performans kriteriyle değilde sürüş keyfi ve prestiji sebebiyle satan modeller olmuştur. RX'lerin hep gölgesinde kalmıştır bu nedenle Mazda her iki modeli farklı şekilde sunuyor bana kalırsa MX-5 pistonlu motor olması sebebiyle en azından safkan performans olarak bir motor seçeneği veya alternatif bir versiyonu üretebilir. RX'ler zaten kendi başına farklı bir Dünya..

Opel Vectra 2.5 V6 olsa gerek bahsettiğiniz araç  :)
Never Say Never..
 

Offline Berk

  • Yönetici
  • *****
  • Posts: 2992
  • Thanked: 84 times
  • Gender: Male
Re: New Mazda Rotary Engine Presented in Patent Application
« Reply #28 on: 26 April 2016, 17:47:18 »
Evet bu konu altında baya fiyat muhabbeti dönmüştü bu nedenle buraya bilgilendirme yapayım istedim.

Yeni MX-5 fiyatları açıklanmış, herkese hayırlı olsun.

1.5 Sky G Motion 102.000 TL
1.5 Sky G Power  112.250 TL
1.5 Sky G Power Sense 119.000 TL
2.0 Sky G Power Sense 150.450 TL

Metalik Boya farkları ise 1500 TL, Ateş kırmızı ise 2000 TL

Bu fiyatları gördükten sonra yeni RX-7 fiyatlarrı hakkında çok iyimser konuştuğumuzu düşünüyorum :) Umarım BMW M2 gibi 400 bandını görmeyiz fakat ben 300'leri göreceğimizi düşünüyorum.

Hayırlısı..
Never Say Never..
 

Offline Kaplan

  • Gold Member
  • *****
  • Posts: 252
  • Thanked: 30 times
  • Gender: Male
  • Rotary Engine Mazda Rx-7 & Rx-8 Forum
Re: New Mazda Rotary Engine Presented in Patent Application
« Reply #29 on: 26 April 2016, 20:30:09 »
Sağol paylaşım için ama ben pek hayırlı birşey göremedim bu fiyatlarda ama ilgilenenlere hayırlı uğurlu olsun  ;D.
2006 RX 8 39600 km, H&R yaylar, AEM - CAİ, Bennetbuild Ateşlemekitti, Rotiform TBM Jantlar 9.5 x 18 ET 35, komple led iç ve dış aydınlatma,  bagaj kapağı stop ışığı (24led), Mazdaspeed frontspoiler ve Marşpiyeler, Muteki lug nuts (bijon), fender strakes(orjinal).