Author Topic: New Mazda Rotary Engine Presented in Patent Application  (Read 4062 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline RE78

  • Yönetici
  • *****
  • Posts: 947
  • Thanked: 69 times
  • Rotary Engine Mazda Rx-7 & Rx-8 Forum








Remember the Mazda RX-Vision Concept? Yes, that bite-the-back-of-your-hand beautiful machine that debuted at the Tokyo Motor Show last year. It is no secret that the Japanese carmaker will adapt this concept into the replacement for the RX-8 by 2018, but the engine is the thing to look forward to the most.

The USPTO published it on March 24, 2016, after Mazda submitted it in December 2015. So what is so special about the next-generation of the Mazda rotary engine, colloquially known as the SkyActiv-R?

For starters, the SkyActiv-R rotary engine is rotated 180 degrees. This brings the exhaust port on top of the engine. The intake, on the other hand, is located at the bottom. Why did Mazda engineers choose to do things this way? The explanation is a rather simple one.

Provided that the intake is located below the engine and the inlet manifold is long enough, performance should be top tier. As for the exhaust port mounted on top of the engine, this should offer a shorter passage for the exhaust gas to exit the engine into the turbocharger(s). And yes, the turbo housing is mounted on top of the exhaust port. Now that’s innovation. The engineers sure deserve a big fat Christmas bonus.

The patent application outlines that the intake has a common passage and independent passages, which translates into an advantage “in obtaining a dynamic forced-induction effect caused by an inertia effect.” Another passage that is worth mentioning is the one about the exhaust manifold “having independent passages and a manifold passage. A length of the exhaust passage becomes comparatively short, and thus, a passage resistance in the exhaust passage can be decreased.” What does this all mean, then?

From what I understand from the gibberish lexicon used in the patent application, the replacement for the Mazda RX-8 will have a Wankel that isn’t just a packaging marvel, but also promises a lot in terms of performance. It remains to be seen if the Japanese carmaker will enhance the SkyActiv-R rotary engine with one or two turbochargers. Fingers crossed it will be a duo because more is better. Always.


Source: http://www.autoevolution.com/news/new-mazda-rotary-engine-presented-in-patent-application-106139.html#ixzz44r5CsZCp
« Last Edit: 04 April 2016, 14:20:25 by RE78 »
 
The following users thanked this post: cagdas-yusuf, CAK93

Offline rvx72

  • Kıdemli Üye
  • ****
  • Posts: 292
  • Thanked: 33 times
  • Rotary Engine Mazda Rx-7 & Rx-8 Forum
Re: New Mazda Rotary Engine Presented in Patent Application
« Reply #1 on: 05 April 2016, 02:13:06 »
Wankel tekrar üretilecek mi diye hayal içerikli haberlerden sonra Amerikan patent dairesi gibi gerçek biryerden 26.Mart gibi güncel bir haber gelince, Wankelin tekrar üretilmeye başlanacak olması gayet gerçek bir ihtimal halini alıyor. Patent almak demek, önceden bayağı bir uğraşılmış tasarım ve testler yapılmış demek.
 

Offline Berk

  • Yönetici
  • *****
  • Posts: 2992
  • Thanked: 84 times
  • Gender: Male
Re: New Mazda Rotary Engine Presented in Patent Application
« Reply #2 on: 06 April 2016, 13:53:13 »
Yaklaşık 6 senedir yeni RX-7 üretileceği hakkında görüşlerimi ve detayları belirtiyordum. Kanıtları bu haberlerin ortaya çıkmasıdır. Son edindiğim bilgilere göre Cayman GT4 rakibi olacak yeni RX. Hedeflenen güç aralığı ise 300 üzeri 450 hp arası bir güç değeri ile keyifli olacaktır.  8)
Never Say Never..
 

Offline Kaplan

  • Gold Member
  • *****
  • Posts: 252
  • Thanked: 30 times
  • Gender: Male
  • Rotary Engine Mazda Rx-7 & Rx-8 Forum
Re: New Mazda Rotary Engine Presented in Patent Application
« Reply #3 on: 06 April 2016, 15:17:22 »
Senelerden beri ileri geri konuşuluyor ve bizim sitede de çok idalar edildi karşı gelindei. Ama biraz işlerden anlayan Mazdanın bu teknolojiyi iptal etmiyeceklerini zaten bilirdi, bunlar senelerce tabiki gizli saklı araştırmalarını geliştirmelerini yaptılar şimdide mantıklı çalışır ve güvenli bir hale yaklaşınca bilgileri sızdırmaya başladılar. Büyük şirketler böyle şeyleri hiç bir zmana göz ardı etmez bazı arkadaşlar aksini ida etsede  ;).
2006 RX 8 39600 km, H&R yaylar, AEM - CAİ, Bennetbuild Ateşlemekitti, Rotiform TBM Jantlar 9.5 x 18 ET 35, komple led iç ve dış aydınlatma,  bagaj kapağı stop ışığı (24led), Mazdaspeed frontspoiler ve Marşpiyeler, Muteki lug nuts (bijon), fender strakes(orjinal).

 

Offline rvx72

  • Kıdemli Üye
  • ****
  • Posts: 292
  • Thanked: 33 times
  • Rotary Engine Mazda Rx-7 & Rx-8 Forum
Re: New Mazda Rotary Engine Presented in Patent Application
« Reply #4 on: 06 April 2016, 17:52:31 »
Mazda resmi olarak RX'e devam edeceğiz açıklaması yapmadığı için ortalık tamamen belirsizdi üstüne  bir de RX-8 zarar ettirdi, emisyonu tutturamadı, cok yakıt tüketti gibi binlerce haber olunca insan sadece hayallerine inanır hale geliyordu.

Amerikan Patent Dairesi bu hayal ortamında tam gerçek. Mazda RX çıkacak diye (benim bildiğim) resmi açıklama yapmasa da alınan bu patent RX  devamının geleceğinin kesin habercisi hükmünde. Mazda'nın resmi açıklama yapmaması sebebiyse tüm zamanlarını RX üzerine yoğunlaştırdıkları için olmalı.
 

Offline Kaplan

  • Gold Member
  • *****
  • Posts: 252
  • Thanked: 30 times
  • Gender: Male
  • Rotary Engine Mazda Rx-7 & Rx-8 Forum
Re: New Mazda Rotary Engine Presented in Patent Application
« Reply #5 on: 06 April 2016, 20:39:25 »
il ksöylediğin doğru fakat bunlar bilinen şeyler emisyon fazla yakıt bunu çözmeden tabiki piyasaya birşey söylenmez ve sürülmezde sonuçta bence akılıca davrandılar ve önemli konuda rotary sevenlerin ve rahmetli felix wankelin yüzünü güldürdüler bence  ;). Haydi bakalım kuşku duyanlarda sonuçta ikna oldu ve hepimiz heyecanla yeni makinemizi bekliyoruz.
2006 RX 8 39600 km, H&R yaylar, AEM - CAİ, Bennetbuild Ateşlemekitti, Rotiform TBM Jantlar 9.5 x 18 ET 35, komple led iç ve dış aydınlatma,  bagaj kapağı stop ışığı (24led), Mazdaspeed frontspoiler ve Marşpiyeler, Muteki lug nuts (bijon), fender strakes(orjinal).

 

Offline Berk

  • Yönetici
  • *****
  • Posts: 2992
  • Thanked: 84 times
  • Gender: Male
Re: New Mazda Rotary Engine Presented in Patent Application
« Reply #6 on: 07 April 2016, 16:05:24 »
16X motoru 2007 yılında tanıtıldı zaten detayları paylaşmamışlardı ve kullanıcı kitlesini yeni emisyon normlarını beklemek adınada biraz oyadılar bence.. Çünkü 2012'de emisyon kurallarına takıldığından RX-8 üretimi bandı kapandı. Bu band tekrar 16x ile açılabilirmiydi ? Belki evet ;) fakat eldeki ürünü daha fazla satmak adına hem rafta beklettiler, hemde pazar yoklaması yapıldı bu süreçte.

Son RX-7 üretileli 14-15 sene bu modellerin restorasyon ve yaşlandığı varsayılırsa, RX-8 üzerinden şöyle 4-5 sene geçiyor olması ve tüm RX kullanıcılarına satılacak yeni bir ürün daha fazla satış trendi ve ürün pazarı olacağı ortada.

Umarım RX-7 ilk çıktığı gibi M3 fiyatılarında olmaz fakat ne yazıkki izlenim gene bu yönde olacak Cayman GT4 rakibi çıkacak modelin fiyatı aralığı yaklaşık 150-250 k euro'ları görebilir TR'de.

Son olarak GTR 35 gibi grey market girmemesi temennilerim olacak umarım Mazda bizzat kendi getirir yoksa galerin getirdiği GTR 35'ler gibi olursa bakım ve diğer problemler ile karşılaşılacaktır.
Never Say Never..
 
The following users thanked this post: Kaplan

Offline Kaplan

  • Gold Member
  • *****
  • Posts: 252
  • Thanked: 30 times
  • Gender: Male
  • Rotary Engine Mazda Rx-7 & Rx-8 Forum
Re: New Mazda Rotary Engine Presented in Patent Application
« Reply #7 on: 07 April 2016, 20:41:38 »
Aynen berk bencede demek istediğim buydu güzel bir marketing stratejisi mazda tarafından bütün olay.
Fiyatlar tabiki uçuk olacak ve bakım masraflarıda onun altında kalmıyacaktırda ... ilk önce bir çıksın gerisini bakar düşünürüz  ;).
2006 RX 8 39600 km, H&R yaylar, AEM - CAİ, Bennetbuild Ateşlemekitti, Rotiform TBM Jantlar 9.5 x 18 ET 35, komple led iç ve dış aydınlatma,  bagaj kapağı stop ışığı (24led), Mazdaspeed frontspoiler ve Marşpiyeler, Muteki lug nuts (bijon), fender strakes(orjinal).

 

Offline rvx72

  • Kıdemli Üye
  • ****
  • Posts: 292
  • Thanked: 33 times
  • Rotary Engine Mazda Rx-7 & Rx-8 Forum
Re: New Mazda Rotary Engine Presented in Patent Application
« Reply #8 on: 07 April 2016, 23:37:20 »
Mazda ne yapıp edip bu aracın fiyatını cok yüksek tutmayacaktır. Bir de, Wankel'i zaten kar ve parasal büyümeden cok bazı idealler ve o ideal uğruna çalışmaktan dünyada tek olan birşey yapmaktan mutlu oldukları için de yapıyorlar; ya da ben öyle tahmin ediyorum. Yıllar önce bir makalede okumuştum VW Bugatti'yi para için yapmıyormuş, sadece teknik olarak yapılabilecek en üst şeyleri gerçekleştirmek için yapıyormuş ki Bugatti'nin fevkalade yüksek satış fiyatı harcanan maliyetin altındaymış zaten .)
 

Offline Kaplan

  • Gold Member
  • *****
  • Posts: 252
  • Thanked: 30 times
  • Gender: Male
  • Rotary Engine Mazda Rx-7 & Rx-8 Forum
Re: New Mazda Rotary Engine Presented in Patent Application
« Reply #9 on: 07 April 2016, 23:43:28 »
Evet Bugatti kabaca zararına hava atmak amaçlı yapıyorlar bu doğru. Mazda satışı düşük tutsada bizim ülkeyi billiyorsun tam kazık olduğu burda uygun fiyat hayatta olmaz. Herkez malesef kendi cebini düşünüyor oldu.
2006 RX 8 39600 km, H&R yaylar, AEM - CAİ, Bennetbuild Ateşlemekitti, Rotiform TBM Jantlar 9.5 x 18 ET 35, komple led iç ve dış aydınlatma,  bagaj kapağı stop ışığı (24led), Mazdaspeed frontspoiler ve Marşpiyeler, Muteki lug nuts (bijon), fender strakes(orjinal).

 

Offline Berk

  • Yönetici
  • *****
  • Posts: 2992
  • Thanked: 84 times
  • Gender: Male
Re: New Mazda Rotary Engine Presented in Patent Application
« Reply #10 on: 08 April 2016, 00:27:32 »
Mazda FD3S 36.000 pound 1993 fiyati e36 M3 28.000 pound ten pahaliydi.

RX-8 sports car olarak geciyor fiyati makul seviyelerde.

RX-Vision concepti hic mutevazi durmuyor.

Keske gercekten makul olabilse fakat ne kadar ucuz olabilir safkan spor bir otomobil.

GTR35 bugun yaklasik 200 bin $ TRde belki daha fazla. yeni NSX suan 150.000 $ us fiyati mesela.. TR'ye gelse 1 milyon TL fiyati bulacaktir.

Yeni RX safkan spor otomobil olacağından fiyati belli seviyelerde olur. Turbo olacagida kesinlesti 2 kapili olacagida kesinlesti. Secilecek malzemede zaten concept modelde carbon parcalar vardi sasi carbon monoque yapilsa hafiflik adina buda fiyatlara yansıyacaktir.

Bir LFA kadar pahali olmasada eminim CEO aciklamasinda oldugu uzere Cayman GT4 rakibi olacak modelin fiyati o seviyelere yakin olur.
170 bin TL civic typer mx5 100 bin TL CX-5 150-200 bin TL buldugu listede sasirmamak gerek.

Bugattiye donersek prestij icin uretilen bir arac. Hyper sports car zaten Bugatti tek basina degil VW bagli diye biliyorum yeterince para kazaniyorlar bakim zamaninda  ;)

Mazda zaten parayi RX-8 den degil yedek parca ve motor tedarikinden fazlasiyla kazaniyor. 8)
Never Say Never..
 
The following users thanked this post: RaMsEs

Offline Kaplan

  • Gold Member
  • *****
  • Posts: 252
  • Thanked: 30 times
  • Gender: Male
  • Rotary Engine Mazda Rx-7 & Rx-8 Forum
Re: New Mazda Rotary Engine Presented in Patent Application
« Reply #11 on: 08 April 2016, 07:04:42 »
Evet bugatti kendini taşıyamaz olduğunda vw hemen bir el atıp satın aldı çünkü gelecekte olabilecek potansiyeli ve geçmişini gözönünde bulundurarak. Zaten bugünlerde genelde öyle sadece otomobil indüstisinde değil ana ürün uygun olduğu zaman bakım yada parçadan geçirirler mutlaka. Ama dediğim gibi bir dünya piyasası var birde türkiye  ;D.
2006 RX 8 39600 km, H&R yaylar, AEM - CAİ, Bennetbuild Ateşlemekitti, Rotiform TBM Jantlar 9.5 x 18 ET 35, komple led iç ve dış aydınlatma,  bagaj kapağı stop ışığı (24led), Mazdaspeed frontspoiler ve Marşpiyeler, Muteki lug nuts (bijon), fender strakes(orjinal).

 

Offline mahmut8728

  • Yeni Üye
  • *
  • Posts: 18
  • Rotary Engine Mazda Rx-7 & Rx-8 Forum
Re: New Mazda Rotary Engine Presented in Patent Application
« Reply #12 on: 08 April 2016, 10:24:55 »
Rx-Vision fiyat olarakta Cayman GT4 ayarinda olsa da ulkeye girisi esnasinda Cayman GT4 ile ciddi fark olacaktir. Cayman GT4 yanilmiyorsam 3800 motor iken Rx-Vision muhtemelen 1600 motor olacak (soylentiler uzerinden tahmin sadece) ulkemiz vergi mevzuatina bakildiginda da GT4 ile Rx-Vision ham fiyati ayni olsa dahi KDV ve OTV farki goz onune alindiginda fiyati GT4 e kiyasla daha makul olacaktir keza 3.8 motora uygulanan OTV %145 leri buluyorken 1.6 motora kadar %45 birde bu oranlar uzerinden hesaplanan fiyata KDV hesabi tabi. Bu bizim ulkemiz icin ciddi bir avantaj olacaktir.
 

Offline Berk

  • Yönetici
  • *****
  • Posts: 2992
  • Thanked: 84 times
  • Gender: Male
Re: New Mazda Rotary Engine Presented in Patent Application
« Reply #13 on: 08 April 2016, 11:04:14 »
Vergilendirme fiyatını hacime göre düşünerek şimdiden araç fiyatını düşünmek yanlış olur. Cayman GT4 3.8 olsada 16X 1.6 olacağınıda bilerek doğru orantıda kdv ve otv katınca şu fiyat olacak demek yanlış olur.

Ornek vermem gerekirse şuan Bmw i8 1.499cc yani 1.5 motor şuan Türkiye liste fiyatı 588.864 TL ki opsiyon ve donanimlar ile bu fiyatlar yukarıya çıkacaktır.

RX-Vision ciddi bir safkan spor aracı olarak üretilecekse bu tarz opsiyon donanimlar zaten olacaktır. 1.6 motor dahi olsa safkan spor araçları ucuz olacağını sanmıyorum. Hele ki RX-8 80 bin TL civarına satılıyorken bu şekilde düşünerek kıyaslamak yanlış olur. Biri spor araç diğeri safkan spor.

Bunu şöyle özetlemek isterim 370z ile GTR 35 arasında farka benziyor bu durum.  ;)
Never Say Never..
 

Offline mahmut8728

  • Yeni Üye
  • *
  • Posts: 18
  • Rotary Engine Mazda Rx-7 & Rx-8 Forum
Re: New Mazda Rotary Engine Presented in Patent Application
« Reply #14 on: 08 April 2016, 11:13:16 »
Sadece soylentiler uzerinden kabataslak bir hesap ancak ben yine de 1.6 uzerine cikmaz ise vergi dolayisiyla en azindan bizim ulkemiz acisindan bir avantaj olacagini dusunuyorum elbette ucuz olmayacagi ortada ancak gt4 gibi gtr35 gibi cok yuksek fiyatlara ulasmayacagini dusunuyorum ama tabi 100.000 TL de olmayacaktir  :) Umarim 1.6cc olur ve rx8 de olan 1308cc gibi 1608cc yaparak 8cc yuzunden bizi daha yuksek vergi odemek zorunda birakmaz. Umarim yanilmam berk dostum, umarim ulasilabilir fiyatlarda satilir da rx sevdamizdan mahrum kalmayiz diyeyim. :)